Loga samochodów – znanych i sportowych marek

citroen logo
Opublikowano:

Logotypy są nieodłącznym elementem każdej marki samochodów. Służą one do identyfikacji i oznaczania pochodzenia danego pojazdu. Wiele z tych znaków jest rozpoznawalnych na całym świecie i kojarzonych z konkretnymi markami.

Jednym z najsłynniejszych znaczków samochodów jest skrzydło, które jest używane przez markę samochodów sportowych – Ferrari. Każde z logo samochodów jest dokładnie przemyślane i ma ciekawą symbolikę, np. rumak w logo Ferrari czy cztery splecione pierścienie używane przez Audi.

Jakie są marki samochodów osobowych?

Niektóre z największych i najbardziej znanych marek samochodów osobowych to: Toyota, Volkswagen, Ford, Nissan, Hyundai, Renault, Peugeot, Chevrolet, Opel, Skoda, Mercedes-Benz, BMW, czy Audi. Te marki produkują pojazdy o wysokiej jakości i zaawansowanej technologii, oraz oferują różnorodne modele, od zwykłych miejskich samochodów po luksusowe i sportowe auta.

Niektóre nieznane marki samochodów logo i nazwą skupiają się na symbolice technologicznej, takiej jak silnik elektryczny. Często muszą się starać mocniej niż znane marki, aby zdobyć uwagę i zaufanie klientów. Ich logo musi być łatwe do zapamiętania i przyciągające uwagę, aby zwiększyć rozpoznawalność marki.

 

logo audi

Audi logo i historia marki

Logo marki Audi jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych na świecie. Składa się z czterech splecionych ze sobą kół.

Historia powstania logo sięga 1932 roku, kiedy marka nazywała się jeszcze „Auto Union”. Wówczas zaproponowano kombinację litery „A” z kółkami, symbolizującymi siłę i dynamiczność marki. W latach 50-tych logo zostało zmienione na obecną formę z czterema kółkami, które mają symbolizować cztery firmy tworzące koncern Auto Union: Audi, DKW, Horch i Wanderer.

Obecna symbolika logo jest bardzo złożona. Przede wszystkim, cztery kółka mają przypominać o połączeniu czterech firm tworzących Auto Union, a także o połączeniu czterech krajów, z których pochodziły te firmy: Niemiec, Czech, Szwajcarii i Szwecji. 

W ciągu lat logo marki Audi delikatnie ewoluowało, jednak zawsze pozostawało wierne swoim korzeniom i symbolice. Obecnie jest to jeden z najbardziej rozpoznawalnych i cenionych logo samochodów sportowych na świecie, kojarzony z jakością, innowacyjnością i niezawodnością.

Poznaj naszą ofertę Audi:

 

mercedes logo

Mercedes logo historia

Trójramienna gwiazda, która jest symbolem Mercedesa, jest rozpoznawalna na całym świecie. Marka ta twierdzi, że symbol ten oznacza plan ekspansji na różnych polach, takich jak motoryzacja, przemysł morski i lotniczy. Historia głosi, że Gottlieb narysował tę gwiazdę na pocztówce reklamującej miasto Deutz, gdzie pracował wówczas. Na odwrocie napisał do swojej żony, że kiedyś taki symbol będzie ozdabiał drzwi jego własnej fabryki.

Poznaj naszą ofertę Mercedes:

 

fiat logo

Fiat logo historia

Logo Fiat zostało pierwotnie zaprojektowane w 1899 roku przez jednego z założycieli firmy, Giovanni Agnelliego. Było to skrót od słów „Fabbrica Italiana Automobili Torino”, co było pierwotnym pełnym imieniem firmy.

Fiat już od samego początku miał swój charakterystyczny logotyp, który do dziś nie uległ dużej zmianie. Zdecydowano, aby zastąpić znaczek z pełną nazwą przedsiębiorstwa skrótem „FIAT”, który od tej pory jest umieszczany na samochodach tego koncernu.

Przez lata logo przechodziło różne zmiany. Zdobienia zostały usunięte, a napis pojawiał się na różnych kolorowych tłach, z których najdłużej obowiązywało niebieskie. W 1991 roku próbowano zrezygnować z loga z napisem na rzecz pięciu skośnych linii, jednak po 8 latach powrócono do oryginalnej nazwy. Obecnie logo FIAT prezentuje się na czerwonym tle.

 

hyundai logo

Hyundai logo historia

Logo Hyundai przedstawia symbiozę między klientem a producentem, którzy dzielą się swoimi doświadczeniami i wiedzą, by lepiej dopasować swoje produkty do potrzeb rynku. To połączenie rąk dwóch osób oznacza, że Hyundai jest gotów słuchać swoich klientów i dostosowywać swoje produkty do ich potrzeb, aby zapewnić im jak najlepsze doświadczenie z jazdy. Logo Hyundai jest więc nie tylko literą alfabetu, ale również symbolizuje partnerską relację między producentem a konsumentem.

 

bmw logo

BMW logo historia

BMW, czyli Bayerische Motoren Werke, to jedna z najsłynniejszych marek samochodów na świecie. Logo marki, składające się z biało niebieskiej szachownicy, jest rozpoznawalne na całym świecie. Historia powstania logo sięga roku 1917, kiedy firma produkowała silniki lotnicze. Symbolika logo odnosi się do tego okresu – szachownica miała symbolizować silniki lotnicze, natomiast kolor błękitny i biały to kolory flagi Bawarii, w której znajduje się siedziba firmy.

Od tamtego czasu logo ewoluowało, ale zawsze zachowało swoją podstawową symbolikę. Obecnie jest ono uważane za jedno z najważniejszych elementów marki BMW. Historia i symbolika logo odzwierciedlają historię i dziedzictwo firmy, a także jej dążenie do innowacyjności i niezawodności.

Poznaj naszą ofertę BMW:

 

volvo logo

Volvo logo historia

Szwedzka marka samochodowa Volvo ma swoją nazwę pochodzącą od łacińskiego słowa „Volvere”, oznaczającego „toczyć się”. Firma już na początku swojej historii zaprezentowała logo, które znamy do dziś. Symbol ten pochodzi z alchemii, jest to symbol żelaza. Rzymianie natomiast kojarzyli go z bogiem wojny Marsa, którego symbolizuje koło i strzałka wskazująca na północny-wschód. Jednak dla Szwedów ważniejsze jest pierwotne znaczenie, które nawiązuje do szwedzkich tradycji przemysłu żelaznego. Volvo chce być kojarzone z takimi cechami jak bezpieczeństwo, jakość i trwałość.

 

citroen logo

Citroen logo historia

Citroen to francuska marka samochodów, która powstała w 1919 roku. Jej założycielem był Andre Citroen, który chciał stworzyć pojazdy dostępne dla mas. Citroen od początku swojego istnienia był znany z innowacyjnych rozwiązań, co zagwarantowało mu sukces.

Logo marki Citroen zainspirowane zostało przez dwa skrzyżowane koła zębate. Symbolika tego logo jest bardzo prosta – kółka te odzwierciedlają przemysł motoryzacyjny oraz innowacyjność marki. Dodatkowo, skrzyżowanie kół zębatych ma na celu przedstawienie współpracy i wzajemnego uzupełniania się, co jest kluczowe dla sukcesu Citroena.

Oryginalnie logo Citroën miało niebiesko-żółte kolory. W 1929 roku w logo Citroëna pojawił się dodatkowy element graficzny w postaci białego łabędzia umieszczonego pośrodku okrągłego logo, jednak zrezygnowano z niego w roku 1936.

W latach 80. kolorystyka i układ loga diametralnie się zmieniły. Dwa białych szewrony umieszczono w czerwonym kwadracie, a czarny logotyp wyraźnie powiększono. W kolejnych latach utrzymywano szaro-czerwoną kolorystykę, a całość stawała się coraz bardziej minimalistyczna.

Logo Citroena zmieniało się na przestrzeni lat, jednak zawsze zachowywało swoją charakterystyczną symbolikę. Obecnie logo marki jest bardziej nowoczesne i eleganckie, jednak nadal odzwierciedla to, czym Citroen jest i co oferuje swoim klientom – innowacyjne rozwiązania oraz wysoką jakość.

 

ferrari logo

Ferrari logo historia

Ferrari to jeden z najsłynniejszych i najbardziej rozpoznawalnych marek samochodów sportowych na świecie. Znakiem rozpoznawczym firmy jest logo z wierzgającym rumakiem.

Historia logo Ferrari sięga 1929 roku, kiedy to czarny koń na żółtym tle po raz pierwszy pojawił się na samochodach wyścigowych Ferrari. Obecnie logo niewiele różni się od tego sprzed lat. Wciąż składa się z dwóch części – żółtego tła oraz przepięknego, czarnego konia. W górnej części znajdują się poziome pasy w kolorach włoskiej flagi.

Symbolika rumaka jest bardzo ważna dla marki Ferrari. Oznacza przede wszystkim siłę i wytrzymałość, co jest cechą samochodów sportowych produkowanych przez tę markę. Symbolizuje również prędkość i elegancję, co jest idealnym odzwierciedleniem stylu samochodów Ferrari.

Poznaj naszą ofertę Ferrari:

 

mazda logo

Mazda logo historia

Obecne logo Mazdy zostało stworzone w 1998 roku i zawiera symbolikę dotyczącą ducha firmy. Logo to firma wykorzystuje do dziś. Składa się ono z okręgu z symbolami skrzydeł, które reprezentują rozwój i dążenie do przyszłości. Co ciekawe, nazwa firmy Mazda ma swoje korzenie w starożytnym bóstwie Ahura Mazdy i jest symbolem jakości i inteligencji. Nazwa ta również jest podobna do nazwiska właściciela firmy Jujiro Matsuda.

Jak wyjaśnia sam producent marki, litera „M” przedstawiona w stylizowany sposób symbolizuje skrzydła, które pomagają marce zmierzać w kierunku przyszłości. Litera „V” w literze „M” reprezentuje kreatywność, witalność i pasję, które są istotne dla marki Mazda. Cały symbol ma na celu wyrażenie przekonania, że Mazda będzie liderem na rynku samochodów. 

 

peugeot logo

Peugeot logo historia

Logo Peugeota jest symbolem rozpoznawalnym na całym świecie i jego historia sięga aż 1810 roku, kiedy to Jean Pierre Peugeot otworzył swoje pierwsze zakłady mechaniczne. Początkowo firma skupiała się na produkcji młynków do kawy, soli i pieprzu, jednak po ponad 70 latach wprowadziła regularną produkcję rowerów, a w 1889 roku, za sprawą Armanda Peugeot, wnuka założyciela, zaczęto produkować samochody. 

Charakterystyczny lew znajdujący się w logo marki pojawił się już w 1847 roku. Przez ponad 170 lat istnienia logo z lwem, przeszło ono wiele ewolucji. Lew znalazł się w logo, ponieważ firma powstała w mieście Sochaux, w którego herbie również widnieje to zwierzę.

 

skoda logo

Skoda logo historia

Historia logo Skody rozpoczyna się w 1895 roku, kiedy to wspólnicy Laurin i Klement zaczęli produkować rowery pod marką Slavia, a następnie motorowery w mieście Mlada Boleslaw. W 1925 roku, po połączeniu z firmą Skoda, nazwa ta została przejęta i stworzono nowe logo, które zawierało nazwę firmy w owalnym kształcie.

W 1926 roku pojawiły się dwa nowe loga samochodów – pierwsze składało się z stylizowanego napisu „Skoda” na niebieskim tle z obwódką z liści laurowych (podobne do logo Forda), a drugie przedstawiało profil Indianina z pióropuszem i strzałą w okrągłej obwódce. Od tego czasu, logo firmy nieznacznie ewoluowało tylko pod względem graficznym.

 

alfa romeo logo

Alfa Romeo logo historia

Logo firmy Alfy Romeo jest bardzo charakterystyczne i różni się od pozostałych. Posiada ono również pewien element tajemniczości. Przedstawia ono człowieka, który jest pochłaniany przez ogromnego węża. To dzieło jednego z pracowników firmy, Romano Cattaneo. 

Według legend, logo zostało stworzone, gdy Cattaneo czekał na tramwaj na stacji Piazza Castello w Mediolanie. Inspiracją był dla niego herb rodziny Viscontich, która rządziła niegdyś Mediolanem. Wokół symbolu krąży wiele legend, jedna z nich mówi, że zjadany mężczyzna to Saracen lub Muzułmanin, pokonany przez chrześcijańskie krucjaty. Inni twierdzą, że pochodzenie etniczne człowieka nie jest znane, ale wiadomo, że jest to dziecko. 

Po lewej stronie logo znajduje się czerwony krzyż na białym tle, symbolizujący Chrześcijan. Logo Alfa Romeo praktycznie się nie zmieniło przez lata.

 

lamborghini logo

Lamborghini logo historia

Ferrucio Lamborghini, założyciel marki Lamborghini Automobili, w 1963 roku postanowił umieścić w logo swojej firmy swój znak zodiaku, czyli byka. Symbol ten miał oddawać moc oraz wytrzymałość. Ten wybór nie jest przypadkowy, ponieważ Lamborghini był miłośnikiem byków i często jeździł do Hiszpanii, by je oglądać.

Logo Lamborghini składa się z złotego byka, który znajduje się na tle czarnej tarczy. Warto zauważyć, że logo Lamborghini jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych na świecie i jest symbolem jakości, mocy i wytrzymałości. Marka ta kojarzy się z luksusem, elegancją i integralnością.

Poznaj naszą ofertę Lamborghini:

 

subaru logo

Subaru logo historia

Charakterystyczne logo Subaru przyciąga uwagę nie tylko fanów japońskiej motoryzacji. Sześć gwiazd w logo Subaru odnosi się do Plejad, co symbolizuje połączenie sześciu japońskich firm. Subaru jest to pierwsza marka motoryzacyjna, która użyła japońskiego słowa do nazwy swojej marki. Nazwa ta oznacza „zjednoczenie” lub też Plejady, czyli grupę sześciu gwiazd w gwiazdozbiorze Byka. 

Logo Subaru zawsze było związane z nazwą marki i od samego początku przedstawiało sześć gwiazd, chociaż jego kolory i wykonanie ulegały zmianom. Co ciekawe, gwiazdozbiór najlepiej widać w Japonii, kraju, który przyciąga miliony podróżników interesujących się astronomią.

 

toyota logo

Toyota logo historia

Historia Toyoty sięga 1933 roku, kiedy to firma została utworzona jako oddział Toyoda Automatic Loom Works i skupiała się na produkcji samochodów pod kierownictwem syna założyciela, Kiichiro Toyody.

Logo Toyoty składa się z dwóch przecinających się owali, które symbolizują zaufanie pomiędzy marką a jej klientami. Kształty te tworzą razem literę T. Co więcej, w logo Toyoty znajdują się wszystkie litery nazwy marki, połączone w jeden symbol.

 

renault logo

Renault logo i historia

Renault to firma motoryzacyjna, która została założona w 1898 roku przez trzech braci z miejscowości Billancourt pod Paryżem. Pierwsze logo Renault składało się z inicjałów braci umieszczonych w medalionie. Kilka lat później zastąpiono je przez symbol koła zębatego i samochodu. W czasie I Wojny Światowej pojazdy Renault cieszyły się dużym zainteresowaniem, co zmotywowało braci do zmiany logo na przedstawiające czołg. 

Kolejna zmiana nastąpiła w 1923 roku, kiedy logo przybrało formę czarnych pasków zamkniętych w okręgu z napisem „Renault” w środku, co nawiązywało do okrągłych grilli, które były charakterystyczne dla samochodów tej marki. W 1925 roku logo zmieniło się na wydłużony diament, który przeszedł kilka ewolucji. Obecny kształt logo Renault jest zasługą malarza Victora Vaserely’ego.

 

volkswagen logo

Volkswagen logo

Volkswagen jest jednym z tych przedsiębiorstw, które rzadko zmienia swoje logo. Nazwa „Volkswagen” oznacza po prostu „samochód dla ludzi”.Marka miała produkować auta dla masowego rynku. Pierwsze logo Volkswagenu było dość kontrowersyjne, ponieważ zawierało elementy przypominające symbol swastyki, co było związane z nazistowskimi Niemcami. Po wojnie, w 1945 roku, firma usunęła ten symbol z logo i zmieniła je na bardziej neutralne. Obecnie logo Volkswagenu praktycznie się nie zmieniło od tamtego czasu.

 

opel logo

Opel logo i historia

Opel to marka samochodów, która została założona w 1862 roku przez Adama Opla. Początkowo firma zajmowała się produkcją maszyn do szycia, jednak z czasem rozwijała swoją działalność i zaczęła produkować pojazdy.

Jednym z najważniejszych momentów w historii marki było powstanie ciężarówki Opel Blitz w latach trzydziestych. Ten pojazd przyniósł Oplowi sławę na całym kontynencie, a jego nazwa, która oznacza po niemiecku błyskawicę, zainspirowała twórców logo Opla. Symbol błyskawicy pojawił się na logo firmy dopiero w 1964 roku, jako hołd dla pojazdu, który przyniósł marce tak wiele sukcesów.

Co oznacza znaczek Opla? Przez lata logo Opla ulegało zmianom, jednak błyskawica pozostała jego stałym elementem, symbolizując szybkość i nowoczesność tej marki.

 

mitsibishi logo

Mitsubishi logo historia

Mitsubishi to japońska marka, która od wielu lat cieszy się popularnością na całym świecie. Nazwa Mitsubishi pochodzi od połączenia dwóch słów: „mitsu” oznaczającego drzewo oraz „hishi” oznaczającego wodnego kasztana. 

W logo tej firmy możemy dostrzec trzy diamenty, które odgrywają ważną rolę w historii marki. Pomysł diamentów w logo Mitsubishi wywodzi się od założycieli marki, rodziny Iwasaki, których herbem były właśnie trzy diamenty. Są one uważane za symbol czystości, siły oraz niezawodności, co charakteryzuje produkty tej marki.

Mitsubishi jest obecnie jednym z czołowych producentów samochodów, sprzętu elektronicznego oraz maszyn przemysłowych. Firma jest znana z produktów wysokiej jakości, które służą swoim użytkownikom przez wiele lat. 

Czym są emblematy samochodowe?

Emblematy samochodowe są to ozdobne przedmioty, które służą do oznaczania pochodzenia danego pojazdu. Często są one umieszczane na masce samochodu, ale także na innych częściach pojazdu, takich jak przedni zderzak lub klapie bagażnika.

Emblematy samochodowe często składają się z logotypu marki samochodu oraz innych elementów, takich jak symbole, litery czy kolory. Przykładem jest znaczek Opla, który składa się z liter „O” i „P” oraz trzech pierścieni.

Czy emblematy to tylko znaczki na maskę auta?

Warto pamiętać, że emblematy samochodowe to nie tylko znaczki na masce auta, ale również inne ozdobne elementy, które służą do oznaczenia pochodzenia danego pojazdu. Służą one do identyfikacji i oznaczania pochodzenia danego pojazdu, a także do przyciągania uwagi i budowania wizerunku marki. Logo marki samochodów to jeden z najważniejszych elementów identyfikacji wizualnej każdej firmy produkującej pojazdy.



Twoja ocena:
Rate this post
Udostępnij: